産休から復帰しました!フルタイム会社員新米ママの独り言

飲食店の会社員です。第一子育児中&産休中。文章上手く書けるようになりたいです。

危うく寝てしまうところだった。

こんばんは。

 

今日は夜勤明けでご飯食べてきました。

 

私の大好きなとんかつをいただきました。

 

かつやさんには本当にお世話になってます。

 

いま全力飯で定食のご飯を3種類変更できるんですけど、

今日は生姜焼きにしました。

 

満足感120%(⌒∇⌒)

 

それから一旦昨日夜寝てないので、昼に6時間くらい寝て、

夜勉強会があったので、それまで前回のクラスの復習を独力で。

 

それから勉強会に参加して私の意見を言ったり聞いてもらったり、

逆に他の人の考えを聞いたり。

 

質問力を上げたいなと常々思うこの頃。

 

やはり相手の話したいことを引き出すことができたら最強ですよね。

 

そして勉強会終わりまして、ダラダラしてしまったのですが、

英語日記書いてない書かなきゃ、パソコン電源入れて、

はてな開いて、今ここに至りました。

 

明日朝早いので、メンタリストDaiGoの放送を寝る前に流しながら寝落ちするのが

最近の流行りですので、流して寝ます。

 

あとお勧めの本が面白すぎて、空き時間に読んでる。

 

「ブラック職場があなたを殺す」だったかな、タイトル。


 

 

読書をしたり、勉強したり、仕事したり。

 

やりたいことをやれてる今の自分が好き。

 

Good evening.

 

After I finished my night work, I went out to eat.

 

I had pork cutlet my favorite food.

 

I love Kastuya very much.

 

Kastuya changes rice to 3 kind of topping rice for limited time.

 

So I had grilled ginger pork bowl.

 

It's sooo delicious :):)

 

I didn't sleep last night, so I slept as soon as possible.

 

I had slept for 6 hours, before I participated in the study meeting,

 

and I studied my last class.

 

In the study meeting, they listend to my opinion and considering,

 

and I listened to theirs too.

 

I think I wanna give them good questions these days.

 

I think so it's great to make them say their considering.

 

After that, I did nothing,

but I reminded that " I have to write my English blog".

 

So I turned on PC , I went to the Hatena site, and I'm writing now.

 

I should sleep as soon as because I'm working from early morning.

 

These days, listening to the video of DaiGo, I am sleeping(my trend).

 

Oh, and I like reading the book he recommended in his video.

 

Such as "Dying for a pay check".

 

reading, studying, and working.

 

I feel so happier than before.